NIE KASOWAĆ!!!

Warsztat

Mechanika


Póki co brak jakichkolwiek zrealizowanych i uwiecznionych napraw, dlatego proponuję, jedynie porady z zakresu mechaniki pochodzące z różnego rodzaju pism i artykułów prasowych. Z upływem czasu, mam nadzieje, że będziemy w stanie zaproponować coś więcej.

Ten dział nie powstałby gdyby nie pokaźnych rozmiarów zbiór artykułów i porad dotyczących Wartburga. Będą to skany z najróżniejszych pism motoryzacyjnych, które postaramy się w razie potrzeby skomentować, bądź poprawić ewidentne błędy, które zostały w nich zawarte.

Wycinki prasowe


Lakiernictwo


Lakiernictwo samochodowe w ścisłym ujęciu i wszelkie aspekty poboczne tego zajęcia należy zakwalifikować jako sztuka a ludzi wykonujących to rzemiosło należałoby uznać za artystów. Między innymi dlatego, że praca lakiernika, to nie tylko wyuczone schematy postępowania i umiejętność czytania kart technicznych. To setki pomalowanych elementów, litry rozpylonego lakieru i dziesiątki popełnionych błędów. Także własne patenty, triki i sposoby na piękne, doskonałe a czasami też nie do końca udane pokrycia. Postaram się zainteresować Was wszelkimi tajnikami tego zajęcia. Mam nadzieje, że wiedza którą posiadam zainteresuje Was i przyda się Wam przy przerabianiu bądź odbudowywaniu Waszych klasyków.

Nic tak nie ułatwia pracy jak dobry sprzęt. To dzięki niemu wysoka jakość finalna naszej pracy jest zachowana. Firmowe pistolety, dodatkowy osprzęt do nich - taki jak reduktory, manometry, filtry powietrza, odwadniacze, odolejacze etc... W parze z odpowiednimi narzędziami, także odpowiednio dobrane systemy lakiernicze. Mówiąc krótko - całość materiałów których używa się podczas przygotowywania elementów oraz wyrobów wykańczających - środków odtłuszczających, baz, lakierów czy końcowych mleczek polerskich i wosków. Jakość kosztuje, jednak jest nieporównywalnie tańsza niż nietrwałe efekty naszej pracy lub co gorsza poprawki.

Porady lakiernika


Pierwsze artykuły w prasie fachowej dotyczące lakiernictwa samochodowego zaczęły pojawiać się w połowie lat '90. Głównie za sprawą coraz to liczniej sprowadzających się do Polski koncernów lakierniczych, takich jak: Du Pont, PPG Industries, BASF. Po czasach stagnacji, malowania lakierami niskiej jakości głównie krajowej produkcji, lakierowania w szopach i rzemieślników rodem z PRL'u nadszedł czas rozwoju. W dobie nieograniczonego dostępu do informacji mamy możliwość doskonalenia się, poznawania nowinek nie tylko dzięki zasłyszanym czy podsłuchanym informacjom. Zapraszam Was do poznawania tajników tej wspaniałej profesji. Jednocześnie zachęcam do nadsyłania ciekawych materiałów zarówno stricte tyczących się tematu jak i tych nie do końca traktujących o lakiernictwie.

Artykuły prasowe